Lær mere om airdrops
Airdrops er en markedsføringsmetode, der bruges af kryptovaluta-projekter til at øge opmærksomheden omkring deres valuta. Det grundlæggende princip i airdrops er at give gratis kryptovaluta til potentielle brugere eller investorer, ofte i form af en mindre mængde af en ny eller eksisterende kryptovaluta.
Airdrops kan være en effektiv måde at tiltrække opmærksomhed og interesse omkring et projekt, og kan også hjælpe med at sprede valutaen til en bredere gruppe af mennesker. Airdrops kan også have andre formål, såsom at opmuntre brugere til at deltage i bestemte fællesskabsaktiviteter eller øge brugerens engagement med valutaen.
Eksempel på tidligere airdrop:
I september 2020 udførte Uniswap, en decentraliseret børs baseret på Ethereum-netværket, et airdrop til alle brugere, der tidligere havde handlet eller bidraget med likviditet på platformen før 1. september 2020. Airdroppet gav hver bruger 400 UNI-tokens, som på det tidspunkt havde en værdi på ca. 1.200 dollars.
UNI-tokens er Uniswap-protokollens native tokens og kan bruges til at deltage i governance-beslutninger, staking og andre protokolfunktioner. Airdroppet var en del af Uniswaps indsats for at styrke deres fællesskab og belønne tidlige brugere og bidragsydere. UNI-tokens steg hurtigt i værdi efter airdroppet og er nu en af de mest populære DeFi-tokens, der handles på forskellige kryptobørser og DEX’er. Se den aktuelle pris på Uniswap her.